Week 5 alweer... - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van Loïs Wildschut - WaarBenJij.nu Week 5 alweer... - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van Loïs Wildschut - WaarBenJij.nu

Week 5 alweer...

Blijf op de hoogte en volg Loïs

05 Oktober 2014 | Verenigd Koninkrijk, Worthing

Vandaag heb ik echt een heel gelukkig momentje meegemaakt en jullie raden vast nooit wat dat gelukkige momentje inhoudt. Dat jullie me hiervoor uit zullen lachen maakt me ook niet uit. Ja inderdaad het heeft weer eens te maken met eten, sorry daarvoor. Voor dit gelukkige momentje wil ik graag Janet bedanken voor haar steun en haar vastberadenheid om mij dit momentje te gunnen, maar daarnaast wil ik ook haar ouders bedanken voor de mogelijkheid van dit momentje. Als laatste wil ik mijn smaakpupillen bedanken voor de smaak die mijn mond binnenkwam. Zijn jullie al nieuwsgierig? Nou, ik zal het onthullen. Mijn gelukkige momentje werd veroorzaakt door een woord dat begint met de H en eindigt met AGELSLAG. Als ik iets mis is het hagelslag. Gelukkig komen mijn ouders, kleine poepie zusje en oopie en oomie over 2 weken al om een hele voorraad mee te nemen, zodat ik mijn gelukkig momentje iedere dag even kan beleven.

Daarnaast heb ik ook weer een hele leuke stageweek gehad. De kinderen kunnen me nu al niet meer missen en vinden het ook vreselijk dat ik halverwege/eind december weer naar huis moet. Maar dat is een heel goed teken en ik laat ze dat ook maar lekker voelen, gnagnagna. Ah dat klinkt wel erg zielig… Maar ik krijg aan de lopende band knuffels van die kinderen, wat maar goed is want mama’s knuffel is toch weer een tijdje geleden, en briefjes met teksten dat ik de beste leerkracht ben en dat is natuurlijk ook zo, dat weet iedereen, maar het is toch fijn als ze dat soms nog even tegen je zeggen! ;)

Ja wat een vrolijkheid op deze o zo zonnige dag. En wees niet bang, de vrolijkheid eindigt hier nog niet hoor. Gisteren ben ik namelijk voor het eerst naar een Engelse bioscoop geweest. En dan kan iedereen zeggen dat de bioscoop in Ede mooi is, maar bij deze vergeleken is die niks hoor. Het was echt een ouderwetse (ja soms zijn het echt de goede oude tijden, maar deze goede oude tijden zijn wel ouder dan dat ik ben…). Het voordeel van deze bioscoop is ook nog dat hij echt op de minuut begint (voor sommige is dit een voordeel, maar voor anderen een nadeel en nee ik ga geen namen noemen). Dit betekent niet dat de film dan gelijk begint hoor, nee dan beginnen de reclames. En dat zijn niet zo maar reclames, maar ik denk alle reclames die ze in heel Engeland hebben achter elkaar gepropt. De film zou om kwart over 4 ‘s middags beginnen (ja 's middags naar de film gaan is goedkoper), maar door alle reclames begon de film pas om kwart voor 5… Toen wist ik al niet meer op welke bil ik moest zitten, maar toen bleek de film ‘Gone Girl’ ook nog eens drie uur te duren. Ik zal voor de mensen die hem nog willen zien het einde niet verklappen, maar die was wel heel raar en eigenlijk was de rest van de film ook wel heel raar. Om de blog nog even vrolijk te houden was de ervaring zelf wel erg leuk.

Afgelopen woensdag heb ik ook een concert gehad in de concertzaal bij mij op school, ja inderdaad ze hebben een concertzaal. Dat wist ik ook niet, maar blijkbaar heb ik nog niet alles van die school gezien… ik hoop dat ik aan het einde van mijn stage wel alle hoeken van de school heb gezien, maar ik heb zo mijn twijfels. Dit concert werd gegeven door allerlei leerlingen van verschillende scholen die in de top van Engeland zitten qua muzikanten, En ik hoef vast niet uit te leggen wat voor soort muziek dat was, want Bach kwam voorbij, Mozart heb ik gehoord en natuurlijk kon Beethoven niet achterblijven en het concert werd afgesloten met een jazzband. En ik maar hopen dat niemand zou vragen of ik een instrument zou bespelen en al helemaal niet of ik muzikaal was. Maar jammer, jammer, jammer, mijn hoop kwam natuurlijk niet uit… Waarom mensen dat toch altijd moeten vragen,vraag ik me echt af. Natuurlijk heb ik dan altijd mijn trucjes paraat en heb ik kort, snel en zacht antwoord gegeven en gelijk overgegaan op het altijd werkende onderwerp: het weer. Nu ik het toch over het weer heb is het hier echt tot nu toe super lekker weer geweest en vandaag schijnt het zonnetje ook weer zo hard als die kan. Ja, een klein beetje zeuren mag best toch na al die bovenstaande vrolijkheid, maar gisteren is het echt een rotdag qua weer geweest. Het heeft de hele dag geregend en als ik iets haat… Gelukkig kon ik mijn onwijs leuke zwarte paraplu met kleine roze stippen gebruiken, wat voelde ik me de bink onder dat leuke ding. Beetje jammer dat ik hem gelijk weer moet mollen en een van de uitsteeksels alweer de verkeerde kant op stak. Maar je kunt niet alles hebben he... ;)

Er was iets van Engelsen waar ik me afgelopen week erg aan ergerde, maar aangezien deze blog zo vrolijk is zal ik me hier verder niet over uitwijden. Hihi, toch een goede smoes kunnen bedenken aangezien ik ben vergeten wat het was…

Wat ik vanmiddag ga doen? Vooral lekker chillen met Janet, mijn kostuum voor morgen inslaan (ja inderdaad ik moet verkleed, en als ik me ergens aan erger is het verkleden), en als we dan toch in het winkelcentrum zijn is shoppen geen verkeerd plan en misschien zelfs nog 1 sprinkeltje hagelslag in mijn mond leggen om het af te leren…

  • 05 Oktober 2014 - 14:59

    Lisanne:

    Lieve Lo,

    Wat schrijf je toch leuk! En ik zal je nog even goed oppeppen: je bent eeeeecht de alleralleraller beste leerkracht! (uuh, in Engeland dan hea..)
    We vinden het heel erg leuk om je blogs te lezen, zo blijven we heerlijk op de hoogte nu we zo ver uit elkaar zitten. Man, je zit echt aan de andere kant van de wereld!

    Nou lieve schat, geniet van je heerlijke hagelslagjes, wij missen ze ook!!! :(

    Tot snel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loïs

Welkom op mijn profiel!

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 8335

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 19 December 2014

Stage lopen in Engeland!

Landen bezocht: