De eerste dagen... - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van Loïs Wildschut - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Worthing, Verenigd Koninkrijk van Loïs Wildschut - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Blijf op de hoogte en volg Loïs

01 September 2014 | Verenigd Koninkrijk, Worthing

Na het eindeloze aftellen is het eindelijk zover, ik zit in Engeland!! De wallen onder mijn ogen zijn nog nooit zo groot geweest als de afgelopen dagen. Er is al zo veel gebeurd en ik heb echt al zo veel meegemaakt. Op de eerste dag op 3uur je nest uit, het verlopen identiteitsbewijs van mijn vader, toch op de boot mogen en zo wiebelen dat je benen onder je lijf vandaan lopen, het steeds in de war zijn aan welke kan de auto’s mogen rijden en dan nog maar niet te praten over het omrekenen van geld en afstanden.

Wat ik ook nog even moet benoemen zijn alle zenuwen die door alle delen van mijn lijf rennen. Dat begon ’s ochtends al, en werd bij het bezoek aan mijn nieuwe huis en mijn stageschool niet minder. Bij het zien van mijn stageschool werd ik zelfs een beetje bang. De school is zo groot, dat volgens mij alle Engelse kinderen op die school zitten, en dan nog niet te praten over het terrein dat eromheen ligt…

De laatste ochtend met mijn ouders en mijn zusje vond ik toch echt het moeilijkste. En de klap komt harder aan als ze weg zijn, en jij helemaal alleen in een onbekend land zit. Gelukkig ben ik niet de beroerdste en kwam er al snel een idee opborrelen, en dat idee heette Janet. Was ik even blij dat ‘het idee’ wilde meewerken, zodat we heerlijk over het strand konden lopen in Worthing en ik geen uren alleen in een hotel door moest brengen, wachtend op mijn gastgezin. Het was erg leuk om iemand uit Nederland te spreken, die in hetzelfde schuitje zit. Er is een lijstje vol ideeën ontstaan die we nog allemaal willen doen hier! :D

Eindelijk kwam mijn gastgezin me ophalen in het hotel. Wat een schatjes zijn het! ’s Avonds heb ik gelijk mijn kamer ingericht, het is een heerlijke kamer. Alleen beetje jammer dat ’t met mijn kleren een beetje proppen is in mijn twee kasten, maar misschien heeft dat ook een andere reden… ;) Ook heb ik al een rondleiding gehad door Worthing: de winkels, het strand, de bioscoop, de bibliotheek en dat soort dingen.

Morgen nog heerlijk een dagje uitrusten en dan begint het 'echte werkse' leven. Ik ben benieuwd...

  • 01 September 2014 - 16:23

    Linda:

    WAT een story alweer :D !!! Als jij net zo kunt voorlezen en vertellen als je kunt schrijven dan boffen die Engelse kinders maar, met zo'n juf ;-) Doen ze sowieso al trouwens, hoor! Super om mee te kunnen en mogen genieten hier in je "vaderland" :D Kisses en thinking off you… :P !!!


  • 01 September 2014 - 16:32

    Lisanne:

    Lieve Lo! Super leuk om te lezen wat je allemaal al meegemaakt hebt! Heel veel plezier de aankomende dagen op je nieuwe 'werkplek'! Liefs

  • 01 September 2014 - 16:56

    Anne Vd Wind:

    Heee meid,
    Dit wist ik helemaal niet wat leuk zeg! Ga ervan genieten en veel plezier op je werkplek. :)
    Liefs

  • 01 September 2014 - 16:59

    Amanda:

    Leuk joh!!! Ben benieuwd naar de rest van je verhalen! Veel plezier nog en we spreken elkaar snel weer! xx

  • 01 September 2014 - 21:01

    Elize:

    Ooh, Loïs, ik hoor het je zo allemaal vertellen!! Ik ben benieuwd naar al je andere verhalen :)

  • 01 September 2014 - 21:54

    Ron:

    Mooi verhaal, JLo. Moet wel lachen hoor om dat verlopen identiteitsbewijs. Valt me nog mee dat je vader geen honderden euor's aan boete open heeft staan of eerst twee weken in quarantaine moest voordat ie de UK in mocht. Maar goed, je hebt het gered. Je zit in Worthing, vlakbij de kust. En gelukkig heb je je badpak bij je. Dus mocht de heimwee toeslaan, dan laat je jezelf in zee zakken en zwemt richting Nederlandse kust. Maar zover gaat het niet komen, want je gaat daar geweldig genieten. Wat ik niet begrijp is dat je zoveel kleding mee hebt genomen. Iedereen loop daar toch in een schooluniformpje?? Dus twee uniformpjes was genoeg geweest. Maar goed, enjoy the English way of life.
    And keep in mind: When nothing goes right, go left.

    En als je je woensdagmorgen op je eerste dag alsvolgt voorstelt: ""Hello, I am JLo" kan er niets meer misgaan

  • 06 September 2014 - 21:23

    Nicoline:

    Hi Lois,

    Wat gaaf om je verhaal te lezen en wat ben je stoer!! Ben zo benieuwd hoe het er daar aan toe gaat en hoe je dat straks weer lekker mee kan nemen naar onze school!
    Je hebt het vorig jaar SUPER GOED gedaan dus blijf in jezelf vertrouwen!!!

    YOU GO GIRL!

    Ik zie je in februari!!

    Groetjes nicoline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Loïs

Welkom op mijn profiel!

Actief sinds 14 Aug. 2014
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 8311

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2014 - 19 December 2014

Stage lopen in Engeland!

Landen bezocht: